-mış’lı geçmiş zaman

Bu gün bir ablam “senin de gezdiğin hiç belli değil sanki instagramda sürekli ders çalışıp kitap okuyormuşsun gibi” dedi. Ne kadar “-muşsun gibi” yaşıyormuşuz dedim. Mutluymuş gibi , geziyormuş gibi , okuyormuş gibi hatta bazen sadece nefes alırken yaşıyormuş gibi. O anda yokuz ama öyle gözükmesini istiyormuş gibi. Eskiler ne güzel demiş “dostlar alış verişte görsün” . Kimse aslında senin ne yaptığınla, nasıl olduğunla ilgilenmiyor ve sen aslında onlara kendi hayatının ne kadar mükemmel olduğunu yansıtıyormuşsun gibi. Eskilerden bir arkadaşım bir gün “instagramda mutlusun ama gerçekten her şey yolunda mı” diye sormuştu uzun zaman konuşmayınca. Düşündüm ve “evet yolunda Allah’a şükür” dedim. Ama teşekkür etme gereği hissetmiştim çünkü soru o kadar samimiydiki birisi benim “gerçekten” nasıl olduğumu merak etmişti. Sanki orada paylaşılan hayatı “ben” yaşamıyor-muşum gibi. İnsan acısını paylaşmayınca sanki göstermiyor-muş gibi. Herkes emin yani o kadar mükemmel olamaz , o kadar gezemez , o kadar mutlu olamazsın onların hepsi -mış gibi. Aslınıysa umursayan yok. Kalan 2-3 fert olarak “sosyal mecrada çok mutlusun peki gerçekte öyle misin?” Sorusunu ben soruyorum size. Arada dönün bakın içinize, -mış’lı geçmişten ne kalır yanınıza?

Leave a Reply

