Zamanımızın Meselesi

Bu Kadıköy’de kulaklığından seslendiği çocuğa kimseyi aldırmadan avazı çıktığı kadar bağıran kıza gelsin. 45 dakika boyunca aynı yerde dönüp dolaşınca demiştim ki bir hayır vardır allahım demi nolur olsun çünkü geç kalıyorum. Sonra herkesin tüm o kalabalığın durup bir kızı izlediğini gördüm. Dünya seni izlerken senin dünyanın yıkılışına nasıl dur diyebilmek için çabaladığını. Allahım kızda resmen kendimi gördüm inanamazsınız nasıl bağırıyor. Sonra paralel evrenden bir “sen neler kaybettiğinin farkında mısın” repliği geldi. Bıraksanız gidip sarılıcam ama onun sigara yakmaya mecali yokmuş gibiydi. Bilet aldım kahvaltı yaptım zaman geçti otobüsü bekliyoruz baktım yine o kız. Güneş gözlüğüyle kapanmaya çalışırken bu sefer titreye titreye sigarayı tutuyor. Bilenler bilir Murat Muhallebicisini biraz geçtikten sonra yerde renkli bir amcamız vardır. O seslendi “boşuna üzülme değmiyorlar”. Bende cesaret bulmuş olacağım ki birden “üzülmeyin geçer” dedim. Ama hala delicesine sarılmak istiyorum en avazı çıktığı yere. Yaktı sigarayı “erkekler anlamıyor” dedi. “2 sene oldu ya diyorum bari bana laf sokma anlamıyor”. İşte o an tekrar ve tekrar insanlarda aslında yaşadığın anın değil yaşanmışlığın sürdüğünü gördüm. O andan ibaret olsaydı devam eder miydi bilmiyorum. Verdiği emek, hayatının en güzel seneleriydi belki. Ama hayatına dönüşmeden dur demeliydi insan. Bazen çıkıp gitmeyi, kaldığı yerden devam etmeyi bilmeliydi. Bazen kalmalıydı insan. Bi başına , kimsesiz. Uzun zamandır olmadığı özüne dönmeliydi. Sonra bende “hepsi aynı” dedim. İnan bana hepsi aynı değildi. Mesele doğru erkek doğru kadın olmakta değildi. İnsan olmaktı belki biraz. Kırmamaktı ya kızdırmamakta karşındakini. Gözünden akan yaş olmamaktı kimsenin anısında. Hesabı Alman usulü paylaşamayacağın yerde kimsenin sol defterine günah olarak yazılmamaktı mesele. Mesele zamanımızın meselesiydi. Ne zaman biriyle avunmaktan, birilerini avutmaktan vazgeçersek o zaman çözülecekti..

Leave a Reply

